söndag 18 november 2018

Ute på vägen igen - 8 blåsiga mil & podgäst x 2

Skönt att komma ut på en lite längre cykeltur ute igen. Det var bra länge sen sist, tror inte jag har cyklat mer än till jobbet på 7-8 veckor. Naturligt i samband med säsongsslut och lågsäsong betydligt mindre träning senaste 2 månaderna och med tanke på det kändes det över förväntan i både ben och kropp under rundan som gick i jämt zon 3 tempo i dryga 8 blåsiga mil. Framförallt en go känsla att var ute på vägen igen. Kunna ställa sig upp händerna i bocken och känna cykelns rörelser som en förlängning av kroppen. Underbart. Det var ganska bistert 4-5 grader gråmulet och en kall frisk nordlig vind. Skönt att ha den mot på utvägen ända bort till Lunda Livs för att få medvind hem. Brukar oftast blåsa i andra riktningen. Körde solo med min fina CX Trek Boon 7 Disc. Stannade och tog en banan (annars bara vatten i flaskorna) när all motvind var avklarad och den roligare medvindscyklingen bort mot Lindholmen och Markim på mina vanliga vägar skulle ta vid. 

Skön skjuts hemåt stundtals de sträckor vinden hamnade rätt, men vinden, kylan och ovanan att cykla ute tog förstås en hel del på farten och man känner sig lite urblåst men sammantaget toppenskönt, inte minst efteråt.


På tisdag händer det en rolig grej då ska jag träffa Jonas Colting och hans sidekick Niklas och jag ska vara gäst i deras populära pod Den Nakna Sanningen här det senaste avsnitt som handlar om en av hans hjärtefrågor matkultur och hur galet det blivit i stora delar av världen med en skenande diabetesepidemi Diabetesgalan Avsnittet jag ska medverka i kommer nog handla om hur det är att börja sent med en tuff konditionssport som cykel och försöka nå förbättring långt upp i ålder samt att komma tillbaka från svåra skador och säkert en del kring CELLEXIR projektet. I fredags släpptes även ett nytt avsnitt av Maratonpodden med Mustafa Mohammed som gäst. I det avsnittet är jag med sista kvarten i en bonusintervju och talar om min resa. Lyssna gärna här på programmet: https://podcasts.nu/avsnitt/maratonpodden/128-mustafa-mohamed




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar