fredag 30 november 2018

Rough Ride

Rough Ride a la grande var det i morse till jobbet. När jag lämnade Landsnora regnade det lite men det var några plusgrader och jag har inte cyklat ute på 4-5 dagar så det var rätt skönt att komma ut. Ett litet tag i alla fall innan regnet som direkt tilltog gjorde mig dyngsur på 5 minuter och motvinden från hell, ja i alla fall från söder piskade mig i ansiktet. Rough Ride helt klart men kändes ändå lite kul för jag hann inte bli för nedkyld innan jag kunde komma in på kontoret för en het varm dusch. Nu väntar snart lite skönt blöta kläder och hemcykling i beckmörker. MEN i medvind! Som balsam för själen den sista november. Vad mer kan man önska sig?

Har annars fortsatt med lite behaglig låg till medelpulsträning denna vecka tillsammans med styrketräning och roddmaskin och aeroba formen och styrka ökar stabilt nu känns det som efter någon månads svacka. Igår en klart högre nivå på en hel timme än vad jag höll förra veckan på halva tiden. På väg åt rätt håll, men väntar nog någon vecka till innan det blir intervalldags. "Let your body decide where you want to go high or low fast or slow" Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar