lördag 1 december 2018

Första hårdkörningen i Vinterstudion och imorgon racer inomhus på Bosön

Bra pass idag i Vinterstudion framför skidorna i dito sändning. En timme låg puls Wattbike 227 w a 127 puls kändes så pass bra att jag bestämde mig för säsongens första tuffare pass och en spontan tjuga, med målet att hålla > 300 w. Det var bra länge sedan sist jag cyklade mig rejält trött och hade nästan glömt bort den där lite brännande känslan i benen när mjölksyra börjar nalkas. Ingen helt suverän känsla, men det gick ganska ok utan att göra för ont vare sig i huvud eller kropp. Sista 5 gick pulsen upp på dryga 90% av max i en jämn belastning hela vägen utom en slutspurt sista 45 sekunder. Det blev 308 w 4.22 w/kg med snitt 151 puls 87% av max så ganska ansträngande men sammantaget bättre svar och prestanda än jag vågat hoppats på. Följde upp med ett par km rodd direkt efter. 



Imorgon bitti redan klockan 7 blir det nu hastigt och lustigt ett pass på inomhuslöparbana 200 m på Bosön. Chansen dök upp nyss och lika bra att passa på. Kul att cykla racer inomhus på Stockholms lilla minivelodrom där det faktiskt gå riktigt bra att cykla i farter upp till dryga 40 innan lutning och krafter blir för stora för banan. Men för att hålla + 43 på den ganska tröga löparbanan krävs rejält med kraft >350 w skulle jag gissa så ingen begränsning av träningseffekt pga banan. Vi brukar köra 8 x 8 med ett par minuters vila emellan. Lär bli pulshöjning imorgon också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar