onsdag 19 december 2018

Hård kvällskörning till VW och en 5:a rodd på det.

Lovade att försöka hämta Kajsas bil från service med cykeln på vägen hem från stan. VW i Kista stänger 6 och det var minst 5 minuter från optimal starttid att komma ut med cykeln på Kungsgatan 20 över 5. Att cykla dit först genom stan och sen till VW på knappa 40 min i mörker med vinterdäck skulle bli en hård utmaning fattade jag direkt. Hade inte alls tänk köra hårt men nu hade jag liksom inget val och fick ett hårt pass på köpet. Oj vad jag fick ta i och när jag öppnade dörren 1 minut i 6 någon minut innan de låste. Väldigt svettig och lika andfådd men också väldigt nöjd att jag hann förstås. Personalen skrattade åt mig och tyckte det var gott kämpat. Det hade ju inte varit så kul att få cykla hem utan bilen, inte populärt hemma heller..Ett bra träningspass, nytta och nöje är kanske att ta i men nytta och bra träning i alla fall. När jag kört bilen hem hade jag hämtat mig bra och rundade av med 5 k C2 rodd. Tänkte att jag skulle försöka göra det under 19 min och hoppades inte jag skulle behöva ta ut mig helt för att komma under 19, men det tog ganska hårt sista kilometern med puls upp på säsongshögsta i Vinterstudion där jag annars mest hållt mig i zon 2-4 men nu var det 160 slag och 92% av maxpuls sista 200 meter för att med en spurt komma in på 18.50. Ordentligt trött efteråt. Blev två väldigt bra längre intervaller helt oplanerat ikväll. Skönt att få några genomkörare för imorgon är det julbord igen. Nu med jobbet och det lär bli en LÅNG historia som alltid börjar hos Erik Lallerstedt på Gondolen och sen går över till kvällsaktiviteter på stan. Ska försöka få till några benböj med skivstång i morgon bitti innan en eller ett par snapsar ska leta sig ner i benen.. God Jul på Er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar