torsdag 18 april 2019

11 mil snabbdistans- premiärdopp & Glad Påsk från Smidö

Feeling good😃👍. Har badat på bryggan med svåger Henke 6-7 grader i vattnet så lite uppfriskande skönt efter 11 snabba solomil i UNDERBART väder med några extravarv runt Bro Smacktempo. Vilken cykellycka:-)

Glad påsk alla!
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1UuAjpzGx9jNGCOBXOGttptUZnlmZsAGl
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1NlVgVYxrUN4nLiM96IBnuRUVF0KYpyKe
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1MvyOqvqupCxof7tQjhY7Rvv-RfJmxOMj

2 kommentarer:

  1. Hej Jonas,
    Grymt impad av dina pass på slutet. Finns det några odds på dig i tävlingarna i vår? ;-) Själv ligger jag säkert 50-60 watt efter dig, vilket är en evighet, jag vet. Det enda jag är bra på är 30 sekunder och neråt. 1000 watt i 30 sek går ganska lätt. Det har jag varit bra ända sen jag började cykla för fem år sen. Jag är ju 56 år och har ett förflutet med gymmande i 30-40 år. Så nu kämpar jag hårt med uthållighet. Vilket är ditt bästa tips för en gubbe som mig? För att bli bättre på att köra typ åttor och givetvis på att komma upp i kraft på långa pass. Vilket är nyckelpasset? Jag fattar att distansträning ska högprioriteras - men vad mer skulle köra om du vore jag? Återhämtningen är skaplig, min ålder till trots. Tack för en intressant blogg, den fortsätter inspirera mig. /micke nybrink, cellexirkund och cykelgubbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mikael! Vad kul att höra och vilken toppklass spurt du har helt grymt. Säkert en effekt av alla åren i gymmet:-) för uthållighet tror jag det handlar om att bygga så bra aerob bas som möjligt. Du har troligen en outstanding anaerob kapacitet som kanske delvis inkräktar på den aeroba uthålligheten. Tror på principen man blir bra på det man tränar. Något som hjälp mig mycket är mängder av s.k Maffetone träning som jag skrivit ofta om. Cykla snabbare och längre men till samma puls och ej gå över ca 75-80% av max puls utan att koppla på anaeroba systemet. Jag kör betydligt oftare 3 timmarspass så än långa 5-6 timmar i zon 1-2 som jag tycker blir alladeles för tråkigt. Mycket MAF träning plus lite högintensiva intervaller när basen är välbyggd har varit min melodi och fungerat toppen. Läs gärna denna långa sammanfattning jag skrev hösten 2015 tycker den håller ganska bra än. Kör hårt o lycka till Jonas http://jblifecycling.blogspot.com/2015/11/mina-erfarenheter-av-olika.html

      Radera