onsdag 19 februari 2020

Podavsnitt - DET HÅRDARE CYKELLIVET och imorgon Bangtao Phuket

Gästade Tobias Ekvall och hans sköna podd Hårdare Träning häromdagen, vi snackade träning, cykel o annat. Avsnittet är nu ute och kan lyssnas här eller på andra ställen du hittar poddar:

På tal om hårt så har jag kört några hårda intervaller nu några dagar efter pendlingen. Igår en hård 10:a som landade på 370 w med lite reserv kvar och idag kom jag på den smärtfyllda idén att köra på styvt 400 / 5,6 w/kg och se hur länge det skulle kännas ok. Hade ingen fast målsättning men minst 5 minuter tänkte jag försöka hålla ut. Kändes lätt första 2 och pulsen gick inte upp alls fort, men ganska snabbt vid 3 minuter började mitt huvud mjukna och vid 4 min så tog jag beslutet att inte gå in i väggen utan stanna vid 5 min. Nådde "bara" precis in på 90% av maxpuls med 156 som topp så hade nog kunnat plåga mig en stund till men gott så och jäkligt skönt att sluta innan man är som en trasa. Man får passa sig bara så det inte blir en vana..

Imorgon bär det av med familjen + Alice kille till vårt kära Bangtao Phuket. Två år sedan vi var där nu så vi längtar verkligen. Har hyrt cykel en vecka och hoppas få till en 3-4 bra pass där nere. Ska teama upp med några landslagstriatleter från Norge o Sverige något pass så det blir förhoppningsvis ett par högkvalitativa pass i värmen. Älskar att cykla i värmen på Phuket och formen har aldrig varit bättre i februari och knappt någon annan månad heller för den delen tror jag nästan.

Lite kul i brevlådan idag låg ett nr av Aktiv Träning och baksidan såg ut så här:

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1K4Ha3pcbLwEFyQqkYnUeXlC3BkSxOtSl

Kör hårt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar