onsdag 25 december 2013

Rainman & Värvet

Hade planerat att cykla bort lite julmat idag för att göra plats för mer. Det var ju utlovat milt väder så det blir väl lagom med en 8 milatur eller så tänkte jag innan julldagslunchen. Men vad det regnade, det tog bara 20 min att bli dyngsur och det var inte en sekunds uppehåll de dryga 2.5 timmar jag var ute. Bra kallt i händerna sista timmen, vilket håll tempot uppe för att försöka hålla värmen i skitvädret. Cyklade från Smidö- Bro över Bålsta mot Enköping 4 mil sen hem igen.

Har hittat ett nytt bra sällskap när jag cyklar sista tiden. Lyssnar på Värvet podcast där Kristoffer Triumf på ett lysande sätt intervjuar en massa intressanta svenska personligheter. Rekommenderas för er som gillar någon form av stimulans till naturen och cyklingen ibland. Idag hörde jag den tyvärr nu bortgångne Kristian Gidlunds gripande historia (ni som inte hört hans Sommar program än tipsas om det). Häromdagen lyssnade jag på intervjun med Alexander Bard. Den mannen är pretty far from normal, but in a good way. Där kan man snacka om en hjärna som TÄNKER och ligger före sin samtid.Värvet hemsida

Det gick sammantaget rätt bra idag. Men det är f.. ingen njutning att cykla i 5 grader, regn och blåst. Desto skönare efter en varm dusch, några lass julmat och till det några öl. Nu blir det horisontalläge i soffan ett tag. Nya tag imorgon med en ny cykeltur, men om det regnar så blir det en kortare tur..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar