söndag 1 december 2013

Frisk sjuk frisk

Brukar skryta för min omgivning att jag aldrig blir sjuk sen jag började träna bra. Men Igår morse så kände jag en förnimmelse i halsen innan jag cyklade ut till landet 7 mil i hyggligt bra tempo. Hade 3 raka festdagar med dålig sömn och dessutom flygresor onsdag torsdag. Så är det någon gång man ska dra på sig nåt så var väl nu ett bra läge med 2.20 timmar kall vintercykling i mycket motvind.

Kändes ändå rätt ok på em och till middagen igår men när jag skulle lägga mig kändes det mer i halsen. Vaknade redan strax efter 12 med en jäkla värk i halsen och kunde knappt svälja. F..  inte bli sjuk nu. Det är ju aldrig ett bra tillfälle att bli sjuk och om det någpn gång är det så egentligen kanske nu var ett rätt passande tillfälle, men ändå. Jag vill ju träna och börja bli bättre inför nästa år. Inte ha ont i halsen. Gick upp och tog en värktablett, hjälpte lite och vid 4 tiden på natten tog jag en till. Det "sjuka" är sen att vid 8 på morgonen är det bra igen i halsen, ingen feber eller andra förkylningssymptom, bara trött efter ännu en dålig nattsömn. Hoppas jag inte tagit ut segern för tidigt.

Cyklade hem idag den kortaste vägen 3.4 mil och tog det bra lugnt för säkerhets skull. Vilken cykeldag! Klarblå himmel, milt väder, bra musik och galen medvind från Bro till Sollentuna. Köpte ett par nya hörlurar i fredags. Inte helt nöjd med de Sennheiser sportlurar jag hade innan. hittade ett par Bowers & Wilkins på Hifi butiken på Sveavägen med kanonljud och smart in ear konstruktion.

Fick feeling på Rotebroleden som gick nära 50 långa stunder med dubbdäck. Det är så cykling borde kännas oftare. Det kanske det gör om man blir tillräckligt snabb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar