torsdag 30 januari 2014

50 Monark minuter >300 w

Bra träningsdag idag, körde ett 20 min styrkepass tidigt imorse med benböj, mage och sånt. Cyklade sen in mina 17 km till jobbet. Efter en halvhård hempendling ikväll en timme på Monarken med planen att köra drygt 300 w så länge det kändes ok. Körde på 3.5 kg och 87-92 kadens mestadels, lite lugnare första 10 för att gradvis skruva upp mot 320 w. Pulsen höll sig lågt första 20 minuter och nådde 150 först efter 30 minuter. Satte tidigt i passet upp ett "drömmål" om 60 min. Men kände efter 45 att jag inte hade benen kvar för att ta ut det sista. Stoppade efter 50 min med 312 w snitt. Puls drygt 160 sista 10 och upp till 165 i en tempoökning med 100 kadens sista minuten. På 75 kg ger det 4.16 w/kg vilket känns som ett bra läge i slutet av januari. Man får ju en tydlig hatkärlek till det här med Monark eller trainercykling. Lika vidrigt det kan vara i ett pass stundtals, lika skönt kan det helt plötsligt bli när man får ett flow som jag hade idag. Igår körde jag hemska 4 x 4 där jag låg och kved i kramper på golvet efteråt. Men när man hämtat sig i badet efter och får endorfinerna kommer belöningen värd att plågas för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar