lördag 4 januari 2014

"Vintercykling"

Man kanske inte kan kalla gråregnigt och 5 grader för vintercykling. Många klagar på avsaknad av vinter och snö. För mig som inte åker längdskidor men cyklar med jobbpendling och annan cykling året runt tycker jag plusgraderna är helt perfekt och tog t.o.m av dubbdäcken förra veckan och hoppas Kung Bore tar ett sabbatsår.

Idag en bra tur ut till landet på Smidö / Bro med vanliga omvägen över Arlanda Sigtuna 6.5 mil istället för 3.4 som är närmaste väg. Regnigt första timmen, men slutade och blev riktigt ok cykelväder på slutet. Inte heller så blåsigt om än med vinden i lite fel riktning. Klart bra gensvar i kroppen idag, helt ok fart på mestadels lågpuls med lite halvhård körning i uppförsbackar. Dessvärre verkar drivlinan på min CX vara på väg att kollapsa. Ultegra grejer som gått långt nu. Det rasslar och hoppar i växlarna mest hela tiden. Sista 45 min hittade jag en växel där kedjan ändå låg kvar hela tiden. Så körde med fast växel och högkadens på platt, nerför och lågkadens upp. Hann med 2 Värvet avsnitt Sara Dawn Finer och Carl Johan De Geer, bra träningssällskap. Klämde också in 30 min roddmaskin på förmiddagen i vinterstudion, så fin träningstart på året. Såg Norge och Northug dominera dagens Tour De Ski. Han verkar vara på väg mot formtopp till OS. Norge på 4 första platserna. "Ja vi elsker dette landet" eller? Men småkronorna leker med dom. Ser bra ut nu även i semin mot Ryssland. 1-0 nu efter snart 2 perioder. Känns som guldläge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar