onsdag 22 januari 2014

8 minutes of pain

Efter jobbpendlingen idag, (som var rätt kall. Längtar till såna här dagar nu.)
tänkte jag köra ett Sufferfest program på Monarken men det blev inget med det då den förbannade datorn än en gång vägrar fungera med utökat skrivbordsläge till bild på projektorn och bioanläggningen. Följer instruktionerna men datorjä.... vägrar ta dom. Höll på i 40 min innan jag i ett milt raseri gav upp. Jag och datorer är mer olja och vatten än gin & tonic om man säger så. 

Trampade till Beyonces nya DVD istället. Bra substitut trots allt. Körde 20 min uppvärmning på 90 x 3 kg för att öka till 4 kg och behålla dryga 90 i kadens så länge jag orkade. Hade ett mentalt mål på 10 minuter men kände efter 7 tuffa att 3 till är no go. Gav upp och spurtade till 8 min a snitt 365 w ger 4.87 w/ kg med snitt puls dryga 160 och upp mot 170 sista minuten. Pustade ut och tog 20 min styrketräning efter med lite benböj och utfall. Underbart skönt efteråt, ilskan borta, en nöjd kropp och själ i ett 40 gradigt bubbelbad ute i kylan med ett stort glas blåbärssoppa. Inte så dumt det där med vit månad ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar