lördag 7 mars 2015

125 blåsiga

Ja det var nog längsta passet sen Vätternrundan tror jag. 4 timmar 1650 höjdmeter 125 km eller 126 enligt Strava . Ska försöka ta mig ut på lite fler såna här långa pass uppemot 4 timmar då jag inbillar mig att det kan ge lite resultat. Oj vad det blåste idag, sista 3 milen hem från Lunda Livs var motvinden ingen lek. När det blåser så här mycket så tar mot och sidvind betydligt mer än vad medvinden ger. Även om det år grymt kul att flyga fram i medvinden så har man den ju bara riktigt med i en riktning av fyra annars är det kantvind eller mot vilket tar rätt hårt, inte bara i kroppen utan lika mycket på huvudet, man blir liksom söderblåst. Alltid värre också och ha motvinden på hemvägen som det varit rätt länge nu med generellt sydliga vindar. Jag kör alltid norrut från Sollentuna så det har varit bra många "sista motvindsmil" hem nu senaste veckorna. Men det gäller att lära sig älska motvinden den är ju egentligen din bästa träningskompis. Kan man ju låtsas i alla fall.

Gick bra men inte helbra idag, jämn bra energinivå hela vägen med puls oftast i zonen 125-143 eller så med snitt 134 max 147. Inga svackor men benen hade lämnat lite hemma idag trots helvila igår. Imorgon ska ju nu den här omtalade vårvärmen komma. Hoppas verkligen den gör det, att cykla i riktig vårvärme första gången för året är en fantastisk känsla Blir nog ett par timmar imorgon också men kortare och lugnare. På måndag morgon kl 8 på GIH ska jag starta den storaa konditionssudien jag är med i nu under våren. Pass 1 VO2 max test följs upp på onsdag med 20 min allout maxtest. Sen börjar hårdträningen veckan efter med 3 stenhårda typ 4x8 min intervallpass på min 90% per vecka under 5 veckor. Avundsjuk? Nej tänkte väl det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar