tisdag 24 mars 2015

En sväng cykel en sväng cab och förhoppningsvis ingen sväng magsjuka

Vilken underbar comeback av våren idag. Hade tänkt cykla en extrasväng i morgonsolen på vägen in till stan för att få ihop dagens ordinerade 2.5 timme. Tog racern och körde fina kuperade Skålhamravägen och njöt i solen på lågpuls i rätt bra fart bort mot Sälna och Markim. 

Sen var det inte lika roligt när de ringde från skolan och sa att Vera var hängig och kanske på väg att få magsjukan halva hennes klass har. Cyklade hem till henne istället för till stan och jobbet. Väl hemma verkar ingen magsjuka bryta ut, i alla fall inte än, skönt. Fick ihop knappa 2 timmar och följde upp med 35 minuter lugn Monark för att nå 2.5 timme lågintensivt GIH schemat säger innan jag gick ut i solen och la mig en lång stund i spabadet. 

Cyklingen kändes riktigt bra idag, Strava  lätt och stark känsla och inget sliten av gårdagskvällens hårda 3x 8 på GIH. Får man be om samma känsla på morgondagens intervaller? Nehe inte det. Ta i så man ramlar av Monarken efter intervallerna är det som gäller. Aaarrghhh,  försöker inbilla mig att jag gillar den typen av träning men vetefan om jag lyckas..

Passade sen under eftermiddagen på att åka ut till grabbarnapå Sigge Cykel för att lämna in min Merckx EMX7 på lite vårservice. 
Cabpremiär till Sigge Cykel Mr Merckx o jag njuter ikapp i solen.

Förutom service ska jag testa och gå upp från extremsmala 38 cm styre till 40 cm och har valt ett superstiff PRO Vibe Sprint som Cavendish har. Så beware i spurterna framöver säger jag bara. Har trivts bra med 38 styre men ståendes i klättringar och i spurter blir hävarmseffekten lite lidande så vill prova 40 nu, vilket fortfarande är smalt mot standard 42.
Snart ännu snabbare?

Magnus berättade också till min stora glädje att min nya tempokanon Trek Speed Concept Project One var förvarnad till på torsdag. Moaaahhh!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar