lördag 21 mars 2015

Förbannade punkteringar

Trampade uppför den branta backen mot Arlandastad i god fart och såg fram mot högersvängen upo mot backkrönet och sen rak stark medvind hem sista 3 milen. Då känner jag att bakhjulet blir tomt, IGEN. Förbannde punkteringar, jag fick den första några timmar tidigare på samma hjul en bit ifrån vid Rosersberg då på väg norrut i motvinden. Lykades byta slang relativt smidigt och få i hjälpligt med luft med lilla handpumpen. Fortsatte sen norrut mot Uppsala utan någon mer slang och hoppades på turen. Kraftig motvind, stundtals blött och lite snö och bara någon plusgrad men det kändes rätt ok trots veckans 3 stenhårda pass med 8:or på GIH. Körde förbi Knivsta avfarten där jag egentligen hade tänkt ta av för att köra över Almunge hem. Missade den, var väl inne i något djupsinnigt resonemang med mig själv så det blev fortsatt upp till Uppsala istället där jag vände efter knappa 6 mil och tog samma väg hem.

Utöver de tre hårda intervallpassen på GIH nu under 6 veckor som studien pågår ska man träna i distanstempo själv 2.5 timme på tisdagar samt 4 timmar lördag eller söndag. Långt ifrån drömväder för det idag, men vad gör man inte för vetenskapen:-)

Men tyvärr satte punkteringarna stopp för 4 timmar idag, fick i alla fall 3 bra timmar innan jag med en känsla av att blivit blåst på konfekten och den sista fina medvindstimmen hem smått förbannad lunkade ner till Statoil macken. Blev på betydligt bättre humör när Kajsa snabbt hade lust och tid att åka och hämta mig med bilen. 

Nåja det kunde varit värre. Faktiskt de första punkteringarna jag fått på cx Treken efter kanske 400 mil, kan det intervallet hålla sig framöver också så har man ju inte så mycket att klaga på. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar