torsdag 6 juni 2013

Från Smack till Smash

Sitter på Arlanda och väntar på Parisplanet 10.35. Ett par dagar med tennis på Roland Garros på agendan. Vår nya samarbetspartner BNPP som är lead sponsor av Franska öppna sen länge arrangerar ikväll en tennis pro am och fest som jag ser fram emot. Jag har fått en av "spelarinbjudningarna" och har nu packat mitt retroset Fila pike och slipover o tighta korta tennisbrallor ala Borg 76 style. Blir farlig med dom. Hittade inte mitt något modernare tennisrack i källaren. Däremot racketernas rack ett klassiskt Dunlop Maxfly trärack med natursenor från tidigt 70 tal. Vilket estetiskt mästerverk. Dock lite tveksam till om det hjälper mig optimalt på banan (det var ca 15 år sen jag spelade senast) så jag lånade ett modernt rack också. Får se vilket det blir på inbollningen.

Gissar att det blir några game dubbel. I programmet står det spel med bla John Mc Enroe Henri Leconte. Vore för coolt att komma ut med Dunlopet tillsammans med John (sånt han hade de första stora åren). Imorgon är det en heldag på Roland Garros med herrarnas semi och drömmatchen Djokovic - Nadal. Årets match enligt Mars Wilander såg jag i morse. 

Igår var det nytt Smacktempo Skokloster 22.5 km rejält kuperat böljande upp p ned hela tiden. Vilken kväll det var. Makalöst vackert väder och härlig natur. Ja på själva loppet kunde jag inte njuta så bra, däremot på incyklingen. Hade bestämt mig för att disponera lite bättre och inte maxa första 5 km. Lyckades väl hyggligt med det men bort mot vändning efter 11 hade jag det tungt i backarna. Det hade dessutom börjat blåsa sida mot. Gjorde också bort mig i vändnigen och svängde höger runt flaggvakten. Han skrek att jag skulle vänster och runt en vändplan där. Så jag vågade inte annat än vända om. Tappade inte så mycket kanske 5-10 sek men det blir stresspåslag första km hem. Låg på max hela vägen och kunde få ut 162 slag snittpuls med 168 som högsta topp så jag var bra slut när jag kom tillbaka efter en stark sista 5 km. Tiden blev 31.02 och ca 43.5 i fart. Supernöjd med det inte minst eftersom det var nära nog inga sträckor med jämn fart. Antingen uppför i 30 eller nedför i 55-60. När resultaten kom sen på kvällen såg jag glädjande att det räckte till snabbaste tid för andra Smackloppet i rad. Kul och ger än mer motivation till högre höjder. Nu upp i luften på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar