fredag 28 juni 2013

Nära ögat

Ja på hakan för att vara exakt. Blev påkörd och vurpade på väg hem från jobbet idag. Njöt i solen i lugn fart. Saktade som vanligt in vid viadukten under E4 innan Järvakrog och är nära stillastående då kommer en kille i hög fart genom viadukten och bara kör rätt in i mig. Ramlar och hinner tänka shit jag ska ju tävla imorgon. Hade en jäkla tur cykel o jag klarade oss bra. Ett skrapsår på hakan och ett snett styre som turligt nog snabbt kunde åtgärdas på plats då nästa cyklist som kom förbi hade nyckel. 

Lite kusligt, i backen ner några hundra meter innan tänker jag, skönt inte en vurpa denna säsong. Lugnt o fint hem nu så man är fräsch till kvällsloppet Stockholm Ride 14 mil imorgon. Och så 30 sekunder senare ligger man där. Han som körde in i mig klarade sig också bra men skämdes nog (med rätta) en del för den exceptionellt feldimensionerande farten genom viadukten. Små marginaler i det här med cykling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar