onsdag 26 februari 2014

Greetings from Thailand

Life is good! En fantastisk eftermiddagstur på en gammal fin Yonk med solnedgång i Phukets vackra arkipelag
God mat och glad familj

Innan den hann jag med att jogga bort till Siam Bike Tours som märkligt nog har en rätt välsorterad cykelbutik i den lilla byn Cherngtalay ett par km från där vi bor. Såg den häromdagen när vi var på supermarketen bredvid och handlade lite. Såg till min stora förvåning den landsvägs Aerohjälm jag tänkt köpa till året och inte sett hemma än. Så finns den på vischan i Thailand av alla ställen. 
Sprang de 2.5 km dit runt lunchtid, bra svettigt. Köpte hjälmen en Casco Speed Airo med ett ljust och ett mörkt visir till. Rätt dyrt blev det,runt 2500 eller i THB 13000 som är jäkligt mycket pengar här nere. A lot of taxes on cycleequipment sa hon i butiken. Ja ja det blir bra, den verkar svårt snabb sa jag och sprang hem igen för att köra 4x4 snabba tunga intervaller innan poolen och båtturen. Fick med mig en Siam Cykeltröja också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar