torsdag 16 oktober 2014

Offseason

Har varit lugnare på träningsfronten senaste månaden än på mycket länge. Säkert på ett par år skulle jag gissa. Mest soft jobbpendling blandat med lite jobbresor och golf utomlands. Mycket god mat och vin, kanske lite väl mycket. Men rätt skönt att ta ner det ett tag innan suget kommer för upptrappning igen. Om det kommer?

Hunnit med något löppass också. Passade på idag, 9 km i ett regningt Sollentuna efter jag skjutsat Vera till dansen, sprang istället för att sitta och vänta på dansen. Lite småsegt, men kändes som jag sprang fort andra halvan. Det tyckte tyvärrr inte klockan som visade något helt annat efteråt och bra mycket långsammare än vad jag trott. Ja det gör väl inget, ska inte springa fort nu utan njuta lite mer ett tag och bygga bas istället för att lida. Hoppas jag får till en vana och kommer ut ett par gånger i veckan med löparskorna nu i höst / vinter. Bra komplementsträning till en annars rätt ensidig cykelträning från mig senaste åren. 

Närmaste tiden blir i samma stil. Middagsgäster både fredag & lördag sen kvällsaktiviteter i stort sett hela nästa vecka. Kvällsseminarium på tisdag, Alex & Sigge på Cirkus onsdag med fru. Sen Paris tidig torsdag för möten  och middag med ett franskt fondbolag. Bara slit och släp:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar