torsdag 30 oktober 2014

Något som börjar likna löpning

Ikväll efter hempendlingen tog jag en ca 7.5 km löptur. Utan klocka igen med målet att bara hitta ett skönt flow. Segt som vanligt första km men hittade snart en allt bättre rytm. Efter några kilometer med mycket uppför fick jag riktigt fin fart nerför på vägen hem (kändes det som i alla fall). Något som börjar likna löpning helt enkelt och en riktigt skön känsla. Hoppas jag orkar hålla i nu och få till ett par löppass i veckan. Det är inte lätt för mig att komma över den där tröskeln att bli sugen på att springa, men nu är jag rätt nära.

Betydligt kallare idag som ni förstås känt. Men Edsviken var magiskt vacker imorse på cykelpendlingen in till stan. Snacka om bra start på dagen jämfört med bilköer eller trängas på bussar som inte kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar