fredag 3 oktober 2014

"Satan vilka jävla lår"

Mår helbra idag. Superpigg i kroppen, bra dag på jobbet och härligt bubbelbad efter hempendlingen med tjejerna och en fredagsöl. Nu lite tacomat och några glas vin senare, what more can you ask for? Jo popcorn till Idol sa tjejerna ok då sa jag. Jag går ner i köket i pausen och fixar.

Idag när jag kom ut från kontoret på Regeringsgatan vid bron över Kungsgatan med cykeln i handen gick jag rakt ut och krockade med tre lite halvfulla killar i 25-30 års åldern. Antingen hade dom haft en tidig after work eller också var dom turister i "storstan". Glada var dom och började kommentera min cykel, "fy fan vilken hoj" sen kollade en av dom på mig uppifrån och ner, skakade på huvudet tog mig sen på låret och sa spänn. Jag garvade och spände låret. "Satan vilka jävla lår" You bet sa jag, vi skrattade  och jag rullade Regeringsgatan bort mot Roslagstull. Vädret var soligt och jag som redan kände mig tightare  och starkare än någonsin blev förstås ein supermensch av killarnas smicker. Det gick fort hem. När jag hade ca 5 km kvar av mina 17 och hade kört hårt ett tag kände jag något förvånad att jag hade en annan pendlare på rulle. Var kom han ifrån? Ok häng på här så ska du få åka, ökade farten hela tiden och när vi kom ner på Strandvägen rakan så var det betydligt närmare 50 än 40 hela vägen förbi Sollentunavallen. Jag hoppades att han skulle hänga på hela vägen och tänkte jag måste tala lite med honom. Men tyvärr släppte han efter vallen då vi åkte om en bil.
Hämtade Vera på Gärdesskolan och  cyklade hem sista biten tillsammans och Vera sjöng "nu är det fredagsmys"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar