onsdag 5 november 2014

Dags för en vilodag 72 mil på 12 dagar

Kan ju inte säga annat än att min nya CX får anses rejält incyklad nu. Använt den varje dag nu sen förra lördagen för 12 raka dagar och 72 mil. I morgon en välförtjänt vilodag då det blir träff på stan med Mallorcaklungan 10 grabbar, eller förlåt gubbar menar jag som ska ut och äta lite på stan och planera lite inför nästa års resa. Som final på det relativt hårda träningsblocket (har också hunnit med 3 löppass under tiden) så tog jag ett maxtest på Monarken ikväll direkt efter hempendlingen. Körde samma upplägg som de test jag gjort på Sport Support Center några gånger med stegrande 4 minuter a 40 w höjning. Startade på 200 w och körde 80 kadens hela tiden. Tidigare tester senast januari i år har jag dött efter 360 w helt slut, men hoppades komma lite längre nu. Klart lägre puls ikväll, nära 10 slag lägre per intervallslut och 140 puls vid 280 w 149 vid 320 och 159 vid 360. Började bli sliten i benen där men inte i närheten av som i de tidigare testerna då mjölksyran bara sprutade med uppmätt 19 mmol som mest vilket jag förstått är galet högt. Vred upp till 5 kg för att pressa fram någon eller ett par minuter på 400 w. Förmådde två minuter och slutade med 167 puls. TRÖTT. Men med piggare ben eller i skarpt läge kanske finns en minut till. Att klara hela 400 w intervallen (5.4 w/ kg) får bli ett bra mål att klara nu i vinter.

Igår kväll hade vi klubbmöte i CK 08 hos vår partner Bianchi Cafe & Cycles på Norrlandsgatan.
Bra uppslutning och gott med deras redan "klassiska" italienska buffe. Vi var knappa 20 medlemmar som summerade säsongen, tävlingar och träning och planerade lite för nästa. Blir ett helgrymt lag i framförallt herrar H 40. Borde egentligen köra H40. Är ju lite ensamt i elitklass där jag är helt solo, men har inte satt ned foten kring tävlingsplaner nästa år. Helvassa Sara Penton som verkligen blommat ut i år och blev uttagen i landslaget till Vårgårda fick pris för flitigast tävlande i kombination med fin fina resultat tillsammans med David Scrivner som bl.a vann Anundsloppet och Svealands H 40 efter en lagkörning i toppklass och även han landslagsuppdrag på NM i H40. Efter ett par trevliga timmar tog jag på mig cykelhjälmen och cyklade hem. Det var bara jag som hade cykelkläder på mig. Konstigt jag trodde det var en cykelklubb?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar