tisdag 16 juni 2015

Hårdkörning

Har tränat på bra nu senaste tre veckorna med ca 40 mil per vecka. Kroppen har svarat fint och fått en klar nivåhöjning sista veckan. I lördags när många cykelkamrater kämpade runt Vättern kämpade jag på tempocykeln 8 mil från Vikskolan till Almunge t o r. I mestadels lite halvsvår kantvind höll jag jämnt bra tempo första 5.5 milen men tröttnade en del på slutet då snitt gick ner från 42.6 till 41.6 men ändå klart nöjd med det.
Snabb i lördags och vi trivs allt bättre ihop.

Igår ännu mer trampande och totalt 13 mil på racer. Först jobbpendling 3.5 mil sen ut till landet på Smidö på kvällen för att fira svärmors födelsedag. Blåste rätt kraftig västlig motvind ut men det var länge sen benen spann så bra och hade 37.3 snitt och årets klart högsta effektsiffror 330 w / 355 npw ut över dryga 3 mil. God varmrökt laxmiddag ett litet glas rose, kaffe och dubbla tårtor senare cyklade jag hem i senkvällen.

Tog då dubbla distansen med omvägen över Sigtuna för dryga 6 snabba mil till. Vinden hade mojnat, så mycket till medvind blev det inte men superskönt att slippa stark vind, det var länge sen. Hade bra känsla och tryck hela vägen och cyklade totalt de 2.5 timmarna och 95 km på höga 148 i snittpuls vilket för mig är mycket hårt. Ibiken visade 37,9 kmh och 316 w / 337 npw. Skönt formbesked, nu har jag lyckats höja de ca 50 w och 3 kmh jag tyckte mig sakna för någon vecka sedan. Fortsätter med ganska hård träning en tid till med paus för några dagars midsommarfirande. Ikväll backintervaller med CK08 (blir mitt första klubbpass i år). Sen snart dags för lite lugnare tapering och förhoppningsvis en formtopp till VSM 3-5 juli i Sunne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar