tisdag 9 juni 2015

Gräsklippning pannkaksgräddning avslutningsbal och tempocykling med KOM


Tro det eller ej men idag har jag inte bara cyklat utan både klippt gräs och stekt pannkakor till barnen. Har ju lyckats lämpa över det mesta på Kajsa sen jag bröt nyckelbenenet. Ja en del som känner oss skulle nog säga att det var likadant innan skadan.. Men nu börjar jag få svårt med skäl och undanflykter längre..

Hade tänkt vila benen nu efter Siljan i lördags och hård körning i söndags för att ha de så pigga som möjligt till Smack Markim linje imorgon som blir mitt första lopp efter skadan. Men det var alldeles för bra väder imorse för att ta buss så jag tog en lugn cykelpendling till stan. 

Hemma igen sen em och full fart först gräsklippning sen pannkaksgräddning till Sara o Vera för att skynda iväg till Edsbacka Wärdshus och se Alice och hennes klasskamrater i Sollentuna Musikklasser 9:an anlända till sin avslutningsbal. Härligt för dem i den underbara sommarkvällen
Älskade lilla Alice! Vart har åren tagit vägen? Jag minns när du bara var några veckor gammal och jag hade dig på magen innanför en stor dunjacka en kall vinterdag.när jag gick posten i Vasastan när vi bodde på Torsgatan. Kassörskan upptäckte dig efter en stund och sa "det var det sötaste jag sett". Det är du fortfarande älskling men varför måste du bli stor så fort?
Vera var med och grattade sin äldsta syster. Skönt att det är några år kvar med Sara o Vera innan de är där. Man vill ju liksom ha sina småtjejer kvar på nåt sätt.

Hade inte hunnit få av mig cykelkläderna när vi var borta och grattade Alice och när jag ändå hade de på mig när vi kom tillbaka vid 7 tiden så kom jag på den goda iden att ta ut tempocykeln på sitt livs tredje tur. Cyklad ca 4 mil varav 17 km snabbt på en av mina teststräckor Fresta - Vallentuna och tillbaka. Lätt sida med ut och jag fick bra feeling och fart utan att slita för ont. Fick ett nytt KOM också där på vägen ut.

Vände efter 8.5 km med 45 snitt och en härlig känsla. Tuffare hem med lite sida mot men tappade inte alltför mycket fart för 43.9 fart över de 17 km. Helnöjd med det. Trött men utan att maxa helt. Får väl se om benen är lika nöjda imorgon på loppet. Men det får det vara värt i så fall för såna här fantastiska kvällar är man inte direkt bortskämd med:-)
Blänkande snabb i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar