måndag 30 maj 2016

Min tid kommer - NU!

Tycker det känns rimligt och på något sätt rättvist. 29 grader i poolen och blå himmel nu på seneftermiddagen hemma i Landsnora.

Efter regn kommer sol. Min tid kommer nu. Gick till bussen idag för att åka in till tandläkaren i stan. Framme vid busshållplatsen efter 10 min promenad i solen upptäcker jag att plånboken inte är med. Konstigt hade bestämt för mig att jag plockade med den i kavajen men måste ha glömt den? Promenerade hem, inte alltför nedslagen i solen för att hämta den. Hemma igen kunde jag inte hitta den. Var tusan la jag den? Hann precis undvika att bli stressad för att missa tiden hos tandläkaren då jag ser ett trevligt par komma in genom grinden och möta mig i dörren och fråga om det är jag som är Jonas? Ja sa jag. Vad bra för vi hittade precis din plånbok ute på vägen här 300 meter bort. Underbart ! Tack så fantastiskt mycket. Sen skjutsade de mig tillbaka till busshållplatsen också. Tack räddande änglar. Jag hade alltså tappat plånboken ur kavajen på vägen när jag hade den över armbågen. Väl inne i stan gick det bra hos tandläkaren också. Noll hål. Nu vänder det! Min tid kommer NU!

Tycker Håkan Hellströms text i Din tid kommer passar ganska bra. Finns nu i en skön remix av Otto Knows






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar