lördag 3 september 2016

Inget Tre Berg men matförgiftad istället

Kan man inte få det ena får man nöja sig med det andra. Jag ställde in Tre Berg pga revbensvärk. Hade sett fram mot det, men en skön helg hemma med barnen och familjen på landet med lite bra cykel fram o tillbaka var ändå ett bra byte. MEN i den traden ingick inte matförgiftning som bonus. Kände direkt på natten och förmiddagen att jag var helt sänkt, huvudvärk, tung och trött. Troligen någon dålig räka i räkpastan igår kväll? Låg 2 timmar i soffan och försökte hitta krafter för att köra en 6 milare ut till Smidö över Arlandastad och Sigtuna som vanligt. Men fick inse att ett byte mot lätt rull kortvägen över Stäket och Kungsängen för 33 km var en bättre ide. I alla fall bättre än 6 mil. Bäst hade nog varit att åka bil med Kajsa och tjejerna ut. 

Trodde kanske det skulle lätta med lite frisk luft och konstigt nog gick timmens cykling lite bättre än jag trott. Men när jag kom fram tog det bara 10 minuter innan jag insåg att något är rejält fel och att det inte var 2 glas vin och en öl igår kväll som var boven. Frossa i duschen som inte kunde göras först då proppen till varmvattenberedaren i lilla huset åter gått. Oh nej vad ömklig jag var då när jag stod och skakade. Sen 3 filtar nedbäddad lika många timmar framför Vueltan där de klättrade uppför Aubisque med 16.5 km och 7.1% lutning på 45 minuter. Som avslut på 195 km lång etapp med 3 första kategoriare. Det ger 22 kmh i snittfart uppför 7.1% These guys are fast. Lika snabb var jag mellan toa och soffan. 

Nu känns det skönt nog som det värsta är ur mig. Fick även i mig lite mat ikväll och hoppas på en bättre natt. Matförgiftning är klart oskönt. Tur man så sällan är sjuk. 

Hade lyckats klara några dagar i rad igen  i min utmaning att inte klaga på något i 21 dagar. Inte ens över matförgiftningen. Sprack stenhårt på middagen ikväll när en granne som alltid envisas med att köra högljudda gräsklippare och röjsågar vid middagstid åter drog igång. Innan jag hann avsluta vad jag tyckte om det insåg jag missen och tog snabbt av mig armbandet och bytte till vänster sida. Gillar det bättre att ha mitt Road ID band på vänster sida. Imorgon är en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar