fredag 28 april 2017

Sista dagarna i Estepona blev de bästa

Lite dagen efter idag, halvseg efter 8 raka cykeldagar i Estepona 3 i dåligt väder 5 i fint. Kom hem kl 01 i natt lite glad av all champagne som den trevliga flygpersonalen skickade på mig och Håkan som satt i plus klass och hade det riktigt trevligt hela resan hem. 

Sista dagen blev kanske den bästa cykel och vädermässigt. Det blev en out and back 5,5 mil in i dalen och sen ett försök till i den dryga mil långa och fantastiskt fina Gaucin klättringen med 6% snittlut på fina vägar och fantastisk vacker miljö. Sedan samma väg hem igen. Det vara bara Marcus som ville göra mig sällskap i klättringen och efter den körde vi ett härligt snabbt partempo hela vägen hem 5,5 mil oftare över 40 fart än under. Kände mig urstark hela hemvägen, en härlig känsla, speciellt efter att ha gått väldigt nära max hela klättringen upp och återhämtat mig fort.

Gjorde klättringen redan andra dagen här då på 31.52 tog ut mig helt och var klart klart nöjd med tiden. Igår 8 raka dagen med cykel, totalt 83 mil och en hel del höjdmeter fick jag ur mig 31.09 och en fin putsning. Kändes riktigt bra även om jag som så ofta feldisponerade lite och tappade lite kraft sista 10 minuter.

Nöjda och glada Marcus o jag efter Gaucin klättringen




Gjorde även en maxning dagen innan i backen upp till Casares när de andra grabbarna ville tjuvstarta after biken nere i Estepona beach efter en kortare tur på dryga 4 mil när vi bl.a var och besökte Puerto Banus för en fika i hamnen
bland lyxyachterna och vrålåken som närmast lite fånigt kör runt runt på promenaden, men det var några sköna bilar som rullade förbi. Den nya Rollsen var grym men jag vill inte ha den mattsvart och så ska det vara cab så cykel och golbag går att lägga ner i baksätet:-)

Nästan min önskebil..
Håkan o Micke i Puerto Banus

Istället för öl på beachen (som jag misstänkte att det skulle ges tillfälle till när jag kom tillbaka) tog jag en mil på motorvägen bort mot Casares och sen 11 km härlig väg och stigning 4% snitt upp i full fart. Det var sida motvind så svårcyklat men fick ett härligt flow med bra tryck hela vägen och min klart snabbaste tid upp till den för oss i SCK klassiska muren för lagbilder i Casares

 

Swishade sedan hem i 44 fart i medvinden milen hem till Estepona i ett underbart flow. Skojar du att ölen på stranden och en Gambas Pil Pil smakade bra efter det. De andra trivdes redan ganska bra i solen två timmar in på sitt after bike pass. Tufft att vara cyklist..




Summerar en kanonvecka med mycket bra träning, min bästa form sedan höftbrottet hösten 2015. Ett härligt umgänge, en massa god mat och dryck (ingen risk för kaloriunderskott i veckan:-)

Med Gibraltarklippan i vänsterkanten


En maxattack i Esteponas brantaste backe mellan 20-25% ca 200 m tänkte jag skulle skapa ett svårslaget KOM där men det gick inte att få till på Strava för kort segment sa datorn. Typiskt nu tog jag ut mig i onödan:-) men fort upp gick det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar