tisdag 5 september 2017

Dispens för elitklass på Velothon & Anundsloppet

För att kunna bli bättre och utvecklas inbillar jag mig att det bra att köra med och mot de bästa. Såhär i säsongsavslutningen med bara ett par tävlingar kvar och i bra form blev jag sugen på att ta reda på vad jag räcker till mot ungdomarna i elitklass. Så jag tänkte att jag skulle klassa om mig från Veteran till Élitklass och köra linjelopp Velothon på söndag och Anundsoppet i Västerås nästa söndag. Reglerna är att man kan göra en omklassning per säsong så jag anmälde mig till Velothon (som i år har tävlingsklasser) förra veckan, men när jag i igår skulle registrera om mig till elitlicens fick jag beskedet av SCF att man inte får göra det om man fyllt 50 (No Country for Old Men:-) och att det endast kan ske genom dispens samt att man tävlat i denna förut. Det har jag lyckligtvis gjort under 2013-2015 och jag lyckades blidka SCF med motiv om varför jag vill göra mig besväret i Elitklass samt med den här https://www.strava.com/activities/1076748597 att jag har där att göra.

Det gick bra så nu har jag fått dispens och är anmäld till loppen. Nu är det upp till bevis. Det blir förstås stentufft, men en bra dag och om stjärnorna står rätt kan de båda loppens profil passa mig bra, ju längre och hårdare lopp desto bättre. Jag har tidigare tävlat ok mot många av de cyklister som är med. Visserligen ett par år äldre nu men prestationsmässigt på toppnivå nu sedan jag började cykla så målet på söndagens Velothon blir högre än att bara hänga med klungan så länge som möjligt. Låt det nu inte bara regna igen för då emigrerar jag snart..



Peak shape supplement. Make Your Cells Happy:-) Testa du också! Nu med 50% rabatt första månad. Här kan du läsa mer och beställa. https://cellexir.se/blogs/news

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar