söndag 27 april 2014

222 km Recovery ride

Team Haglöfs på Mallorca

Efter en 75 km prolog i stundtals riktigt hårt tempo på första dagen av cykelveckan blev det en "recovery ride" dag 2 i lugnare tempo.
Prologen på väg hem mot Alcudia

En fantastisk dag i strålande sol och varmt väder som tog oss ner från Alcudia för lunch i Palma. Sen vidare uppåt lite runt östsidan och tillbaka. Vi prickade 7 h jämnt och 222 km. Skojade förstås med ordet recovery. Även om det mest var lågpuls för min del med 109 snitt (kan man kalla det träning?) så känns ju 7 timmar en del. Speciellt för några i gänget som inte kört mer än 15 mil ute i år och som nog hade lite högre puls stundtals. Som Marcus sa. Jag har kört mitt livs längsta cykelpass idag (gällde oss alla ex Vättern) och 150% av årets totala cykling. Vi konstaterade att med mina ca 500 mil i år så skulle jag behövt köra 750 mil idag för att köra relativt lika långt. Klart att några blev lite trötta:-) på sista milen "vassvägen" till Alcudia trissades tempot upp hårt i ett gäng sugna på after bike beer. Jag slutade med en stenhård 7 minuters förning i 45 innan vi snyggade till oss, rättade till Team Haglöfs dressen och snyggt la oss i linje in mot hotellet där samtidigt målgång skedde i Mallorca 312. Dom hårdingarna körde lite längre än oss. Idag är det Ironmanbanan 18 mil på schemat. 

Lunchdags i Palma

Några snabba Schweiziskor hängde med i klungan hela vägen ned till Palma 

Some pasta

Some Coke

& some after bike beer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar