torsdag 10 april 2014

RR Smacktempo Odensala

Har jag drabbats av Sven Nylander syndromet? Igår kom jag återigen 4 (en sekund efter 3 an) i ett Smacklopp, liksom förra veckan, och förra året hade jag 3 st 4 platser. Smackserien resultat loppet var 16.8 km stark motvind ut och förstås lätt och snabbt hem. Uppvärmningen blev kaos och kort då jag inte fick upp kedjan på stora klingan efter att fått tillbaka mina runda klingor efter Osymetrics test. Kollade inte växelinställningen innan och märkte att växelföraren inte gick tillräckligt långt ut. Fick vända efter några km uppvärmning och halvstressad försöka få lite mekhjälp som Emil Rosenberg gav mig, tack Emil.
Håller värmen i dunjacka foto www.jeppman.com

Nåväl ut i motvinden och tyckte ändå jag till det hyggligt till en början, kanske lite för hyggligt med 41 snitt och puls över 160 nästan direkt. Men mentalt så kände jag att bara det håller till vändning så är det ju snabb medvind hem. Framme vid vändningen, rätt trött men ändå med 40 snitt dit så blir jag omkörd av Edvard Wendelin som startade 30 sek bakom. Blev rätt demoraliserad, hur f.. kunde han komma så fort? Tappade lite geist och orkade inte heller hålla honom 15 meter framför utan släppte 30 sek till på hemvägen. Hatten av Edvard klart snabbast och stark körning hela vägen i 45 fart. I bara någon plusgrad samt rätt blåsigt tycker i alla fall jag är rätt bra.
Klass och stilåkning av Edvard Wendelin foto www.jeppman.com

Kom in med ca 43 snitt var rätt missnöjd först hade hoppats någon km fortare, men med den risiga uppvärmningen och kyliga vädret så är det nog inte så illa ändå. När jag sen såg Jeppmans fina bilder från kvällen blev jag först förskräckt vilken katastrofalt dålig position jag har ur aerosynpunkt. Sedan tvärtom jäkligt glad över att kunna cykla så pass fort med så mycket förbättringspotential. Nu ska jag jobba på den till nästa gång.
Kolla den katastrofala positionen:-(
Foto www.jeppman.com

På söndag är det Östgötaloppet i tuffast möjliga konkurrens, t ex Jonas Ahlstrand med färsk proffsseger i veckan kanske inte är helt lätt att komma före.. Men det ska bli superkul att få cykla med alla snabbingar och jag känner verkligen att jag är på g mot jättefin tidig form. Ikväll körde jag dryga 4 mil med min granne Lasse G varav 1 timme i hygglig fart och kraft men ändå på låg puls med mycket kvar att ge. Och äntligen hade bodys kommit till mina befintliga hjulset så jag kunde ha egna hjulen på. Otroligt fint den gick med Xentis hjulen, kommer gå fort i år på Merckxen.
Kvällens cykling

Sweet child of mine

Ja just det sålde min gamla racer idag också. La ut den på Blocket för 15 k det tog 15 min:-)
Thank you for the music



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar