lördag 13 oktober 2012

Omstart & Iphone i toalett

Efter drygt 6 veckors uppehåll var det äntligen dags att testa hur kroppen tog några mil cykel. Körde ett trainerpass förra fredagen men det var lite för tidigt, nu kändes det betydligt bättre. Lite ont i ljumsken fortfarande men ganska lindrigt. Körde 4 mil i fint väder med cyclocross. Exceptionellt tydligt hur mycket färskvara kondition är. Pulsen gick ca 15 slag högre än vanligt vid samma upplevd ansträngning. 148 i snittpuls 31 i snittfart. Pulsen gick i mista motlut över 150 och toppade 168, så högt kan jag knappt komma när jag är fulltränad. Benen kändes dock bättre konserverade och det är helt klart hjärta lungor som tappar mest vid ett långt träningsuppehåll. Oerhört skönt efteråt att lägga sig ute i bubbelpoolen en stund, inte lika skönt när jag kom in och möter min 13 åriga dotter som precis tappat sin Iphone i toaletten, jag hade precis hämtat den efter lagat glas för andra gången, ridå. Ligger nu i en plastpåse med ris, som tydligen kan hjälpa. Är tveksam om det kommer funka. Nåja det kunde varit värre, det kunde ju varit min Iphone 5 som jag fick igår -:) skämt åsido, vad vass den är, tunnare , lättare, större skärm, rejält snabbare webläsare och medföljande in ears lurar med superljud. Trevlig helg / JB




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar