söndag 21 oktober 2012

On the road again

Är inte cykelsäsongen slut nu? Sa svärmor när vi hade stora släkten på lunch och jag efter det tog mig mig cykelkläderna. Nej det är nu 2013 börjar med uppbyggnadsträningen. Efter 6 veckors vila vill man komma igång igen. Inte minst få bort lita av all mat och alkohol man hävde i sig under 4 Spanien dagar. 78 i morse upp ca 4 kilo under de träningslösa veckorna. Till våren tänkte jag mig ca 72. Blev ett 6 mils pass runt 140 puls på knappa 2 timmar med cx. Körde en av de vanligare rutterna, Sollentuna - Fresta-Sälna -Markim-Husby och sen hem samma väg. Lite småregn men skön luft och behaglig temp 9 grader. Ben känns kanon däremot går pulsen högt direkt trycket ökar, tar väl några veckor innan hjärta lungor kommer ifatt benen. Superskönt att vara hel igen.

Nu ska jag förbereda ett stort event med 150 gäster inorgon kväll, ska vara gäst på scen som "placeringsstrateg". De andra på scen är Jan Carlzon, Pär Nuder o Lars Heikensten, så det såg lite roligt ut på inbjudan, jag menar vilka är dom:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar