söndag 5 maj 2013

10 mil solo

Har varit en helg i festens tecken mycket vin, god mat och sång och inte mycket till sömn. Efter den fantastiska Springsteen konserten i fredags hade Thomas E stor 50 års fest igår. Mycket lyckad, full fart från 5 på em med kockledda matlagningslag x 4, där vi gjorde varsin rätt av "fine dining" klass. Kul och vansinnigt gott med massa grymma viner och härlig stämning. I säng vid 3 tiden så förutsättningarna för en bra runda var pretty far from good i morse. Men kom ut vid 11 tiden i solen för en solorunda på tänkta 10 mil. Blev inspirerad av solen och medvinden första milen så det gick över förväntan. Har börjat köra med Strava sen Mallorca, kul app med en massa små segment där man får bra benchmarks i tex stigningar. körde hårt uppför Vallentunabacken och kunde hålla >30 hela backen. Tog sen en avstickare från Norrtäljevägen in mot Åkersberga och körde en all out maxning uppför Hakungebacken. Den är ingen lek, segmentet är 1.5 km snitt 3.2% varav ca 700 m är rejält branta. Körde ståendes i bocken nästan hela vägen men jäklar vad trött jag blev sista 200 m. Bra fart ändå andra tid på snitt 32 kmh och 2.43 i tid. Orkar jag nog inte ge mig på att utmana på ett tag..

Vände sen tillbaka mot Norrtäljevägen och ut några km efter Brollsta Gk. Sen hem samma väg. Blev tuffare hem med mycket kraftig sida mot. Men benen var ändå helt ok så kunde hålla rätt bra fart. Härlig dag i solen trots tuff vind. Strava här data från Ibike watt 260 max 2 min 499 (i Hakungebacken). Puls 141 max 161. Fart 34.8.

Superkul helg om än lite tufft tempo. Nu lite lugnare pendling ett par dagar sen planerat snabbpass med Conti på torsdag för att smörja "klingträningen" inför Vättern. Sen är det dags för skärselden på lördag Skandisloppet 195 km varvbana centrala Uppsala med en massa "riktiga" cyklister. Segrartid 2011 4.19 har jag för mig jag såg, ger ett snitt på dryga 45. A men hallå? Vad är det frågan om? 45 inne i stan 20 mil med 90 graderssvängar i parti och minut. Hur är det ens möjligt? "There is always a next level"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar