tisdag 28 maj 2013

Från inbrott till Champagne

Vilken dag! En riktig skräckens morgon. När vi gick upp i morse så möttes vi av en saknad ruta ut mot altan. Vi hade haft inbrott och tjuvar i huset när vi alla låg och sov på ovanvåningen. Extremt oskön och läskig känsla. Tror faktiskt vår kanin lindrade stöldgodset genom ideliga krumsprång mot buren som gjorde att vi vaknade. De kan ha blivit skrämda och lämnat fort av det så nu försvann mest några väskor med iofs min frus alla grejer i nycklar till hus och bilar etc, plånbok, mobil etc. Men det kunde ju varit ännu värre. Så det blev några timmar logistik med polis, glasmästare, låssmed och försäkringsbolag i förmiddags. På bilden letar polisen fingeravtryck och spår, hittade några bra fotavtryck inne men dom måste ta tjuvar på bar gärning sannolikt för att komma åt dom. DN skrev om inbrottet

Sen cyklade jag i full fart till jobbet. Vi hade stort launchevent och presentation för ett 40 tal distributörer av ett nytt samarbete med en av världens största banker franska BNP Paribas. Som efter över ett års förhandling och dd process ingår ett långsiktigt strategiskt samarbete med oss. Vi startar med våra verksamheter i Sverige, UK och Finland och har planer för flera nya länder framöver.   Suveränt skönt att äntligen kunna presentera det för våra ÅF. Budskapet togs emot bra och vi hade fransk lunchbuff'e (med Champagne förstås) Champagne är ju sällan fel men extra bra och precis vad jag behövde efter den morgonen.


Nästa vecka blir också en höjdare, nedbjuden till Paris för att kolla på Franska Öppna som är BNPP:s huvudtema för sin sponsring och varumärke. "We are tennis" lyder deras slogan. Har föreslagit för dom att satsa på ett cykellag och sponsra mig också, men de verkar inte ha fattat poängen med det än:-) Har blivit inbjuden att spela pro am tennis nästa torsdag i Paris med Wilander, Leconte och andra legender. Var ju några år sen jag höll i ett tennisrack, men racketsporter har alltid varit min grej så det blir superkul om det nu hinns med bland alla programpunkter och möten.

En dag med ytterligheter, känns som ett tema jag känner igen High & Low 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar