söndag 11 augusti 2013

8 mil tempo

Tog en snabb solorunda med tempocykeln. 4 mil ut mot Norrtälje hållet och samma väg hem igen. Mellan Väsby och Vallentuna passerade jag några stora grupper Ride of Hope åkare som om jag fattat rätt var på väg mot gärdet via Skålhamra. Körde ut med medel puls i sida medvind. Ökade intensiteten upp mot 150 puls på hemvägen i tuffare vind för att kunna hålla farten. Kändes riktigt bra idag, förutom kanske då ett par kraftiga skurar så jag för första gången på hela sommaren blev genomdränkt. Jämn och hög fart kring 40 nästan hela vägen pch kom tillbaka efter 8 mil på 2.01 och 143 snittpuls. Strava Känns lovande inför Stockholm Triathlon den 25 då ska jag, min svåger som kan göra milen kring 38 plus en stark simmare köra staffetklassen i olympisk distans. Vi kom 2 för två år sedan. Vore kul att matcha det nu beroende naturligtvis på hur motståndendet ser ut. Så lite tempofokus nu. Ska försöka vara med på Smack tempo i Odensala på onsdag också.

Nu lite oxfile och Amarone innan fokus på TV sporten med både 100 m final samt en höjdpunkt ikväll där jag känner på mig att vi kommer få vår första majorvinnare i golf. Både Stensson och Blixt ligger i bra vinnarläge inför slutrundan i PGA mästerskapen. En av dom kommer ta det. Kom igen nu killar, det är dags nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar