lördag 3 augusti 2013

Afternoon reward

Vilken lyx! Min yngsta dotter Vera har eftermiddagsöppet i sitt spa på altanen och jag njuter just nu hennes oemotståndliga fotmassage. "Men pappa kom ihåg att det kostar 20 kr":-) Njutningen fulländas med en god drink som min kära fru nyss gjorde.

Vilken ofattbar sommar vi haft i Stockholmstrakten. Trots cykling flertalet dagar har jag inte fått en enda droppe regn på mig nu under hela juni o juli. Precis tvärtemot förra året då misärrundorna stod likt regnet som spön i backen. Och idag är det åter igen "årets varmaste dag". Vi var nyss nere och svalkade med ett bad i Edsviken.

Innan denna svårslagna eftermiddag var jag ute 8 mil på tempocykeln. Varmt förstås men fartvinden gör ändå att jag trivs i värmen. Min Garmin visade 34 grader men det är nog ca 5 för högt. Körde 2 mil uppvärmning bort till Almungevägen via Fresta - Sälna som är min vanliga temporunda. Sen ett 4 mil TT nära max 2 mil ut och 2 tillbaka. Vinden tilltog mer och mer och tyvärr var det mot hem, oj vad jobbigt det blev och farten bara försvann samtidigt som pulsen gick över 150. Lyckades slita mig in med 5 sek marginal under timmen. Hade nog trott på lite snabbare fart men värmen och motvinden tog rätt hårt idag.

Hade för lite dricka med mig också så det blev hemrull i sakta mak för att dricka 5 stora glas vatten hos min granne Lasse som satt och solade på altan. Lasse skulle varit med i Team Conti och kört Vättern men på bilden nedan har jag precis burit in honom från bilen och dumpat honom i hallen efter en svår vurpa för tre månader sedan. sprucken höft och kryckor o konvalescens ca 4 månader. Men nu ser han glädjande ljuset i tunneln. Farlig sport det här.

Vi planerar att åka La Marmotte veckan nästa år första veckan i juli. Det vore en dröm att få göra de klassiska bergen. Alpe D Huez, Col D Galibier och dom andra. Dessutom under tävling. Så får det bli. Har ju cyklat dom här bergen många ggr i min träningsstudio och börjar känna igen kurvorna. Kommer bli magiskt att åka IRL, håller nog uppe träningsmotivationen i vinter skulle jag gissa. Men vinter känns glädjande nog en bra bit bort. Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar