måndag 5 augusti 2013

Glad och nöjd med nytt pers

Har cyklat rätt mycket nu sista månaden, 207 mil på 30 dagar med dagens solotur på 10 mil. Även om träningen gått bra senaste veckorna har det känts som jag varit en bit från formen i början av sommaren. Naturligt kanske i och med att jag inte tävlat eller presterat något absolut max på länge som stressar anaerobiska systemet. Det gjorde jag väl inte jättemycket idag heller. Förutom en hårdkörning i Vallentunabacken med ett KOM som belöning.Strava här Passet idag blev en höjdare med rekord solo över 10 mil
Körde min vanliga "testväg" Sollentuna Fresta Väsby Vallentuna mot Norrtälje och vänder efter 5 mil. Hade fin medvind ut och körde med pulssnitt 138 ut och 39.3 i fart, snittwatt 285 np 309, kul och lätt att cykla fort i medvind. Desto tuffare hem. Kände mig pigg i ben så jag försökte hålla farten och ökade trycket och gick upp till 150 snittpuls på hemvägen. Varmt, och det var på gränsen med de 2 liter dricka jag hade med. Men höll ihop det bra och kom in på 35,6 i fart på hemvägen. 306 w och np 324 w. Totalt 2.h 41 min och fart 37.3, snittpuls 144, 296 w, 316 w np. (Bilden på Ibike säger 321 men efter analysen i datorn av sträckan, vind etc så korrigerade den till 316).

Det här är jag hur nöjd med som helst, har helt klart tagit nån kilometer till i fart i år. Nu behöver jag få upp maxfarten över kortare sträckor för att nå nästa nivå. Håller på att testa lite med högre kadens, inspirerad av Froome från TDF. Känns bättre o bättre 83 kadens ut och 87 hem är ca 5 högre än jag brukar ha solo. Keep fighting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar