söndag 20 april 2014

Contiträning solo 9 snabba mil i kort kort

Vilken magisk påskhelg! Och det verksr hålla i sig under nästa vecka också, sen på fredag åker vi 10 pers till Mallorca för en veckas cykling med mål >100 mil. Så mer solskenscykling i sikte. 

Jag missar helgens gemensamma Team Coniträningar så jag körde en solo Conti träning idag istället och premiär i kort kort. 

Körde från landet Smidö över Bålsta och gamla Enköpingsvägen och vände efter dryga 4.5 mil. Min vana trogen småseg första två milen men sen en allt fortare och med bättre känsla och gud så skönt att köra i kort kort. Tog en snabb macka i vändnigen och kollade fart o watt lite medvind ut och 37.7 fart och 280 w kändes ju inte helt fel speciellt med pulssnitt på 132 och en pigg kropp i övrigt. Körde på lite hårdare hem och kunde trots lite motvind hålla farten bra. Efter Bålsta mitt i Kalmarsandsbacken kom jag ifatt en cyklist. När jag närmade mig tyckte jag mig känna igen stilen och jo det var Johan Mölleborn. Randonneur och cykelprofil som också varit med oss och kört i Team Conti. Bytte några ord i backen och jag sa att jag kört 8 och har en mil kvar. Johan dubblade med "jag har kört 16 och har två kvar". Han hade kört hela Mälaren runt lite sådär som hastigast på förmiddagen. Läste bara häromdagen om både 20 och 30 milarundor han nyss gjort. Ja dom här långcyklarna är av ett speciellt virke..

Lämnade Johan i backen och ökade farten sista milen. Tillbaka efter 91.3 km med 292 w 313 npw 136 pulssnitt 37.4 snittfart. Kanonnöjd med det, speciellt i motvind i låg fartposition känns cykeln grym. Var aldrig i närheten av rött eller ens 150 i puls. Grymt skön cykling helt enkelt. 


Ny god påsklunch ett par öl och kaffe i solen på altan och livet är sådär rättvist som det alltid borde va. På tal om öl nu är det snart upplösning i Amstel Gold Race. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar