torsdag 1 maj 2014

Sorry Sir this race is only for locals

Cykeln och väskan packad, en sista titt från balkongen
innan den alltid lika trevliga finalmiddagen tar vid. Vi byter bort hotellbuffen (som iofs varit klockren) mot finkrog ikväll. Känns som vi kan vara värda det efter 103,5 mil på 7 dagar.

Blev annars lite antiklimax idag, steg upp tidigt för att preppa och cykla iväg de dryga två milen till Muro och en 95 k tävling som jag fått tips om att vara med på. Kommer in till Muro strax innan 9 och det är fullt med cyklister med nummerlappar på torget. Strålande sol, en speaker, podium, sponsorer följebilar och grejer. Det här blir kanon tänkte jag. Hittade en arrangör och presenterade mig och frågade var jag kunde skriva in mig? Sorry sa han. Only for locals, no international. A men hallå! Please senor, det här måste vi kunna lösa på något sätt? I have a UCI licence (vilket elitkillen som lurade dit mig sa skulle räcka) No Sir sorry this race is only for locals. Ridå, surt hann bli rejält tävlingssugen där på torget bland alla som snart skulle iväg.
Tur för er att jag inte fick va med:-)

Bara att vända tillbaka till Sa Pobla och ansluta sig till resten av klungan som snart skulle passera där. Blev ju inte på något sätt ett dåligt substitut med 11.5 solskensmil till i mestadels bra pratfart med några tempoökningar och skyltspurtar här och där. Dom skulle åka upp till klostret i Randa och jag bestämde mig för att låta den knappa 5 km klättringen upp till klostret bli "min tävling" idag. Gav vad jag hade upp i de många serpentinerna och lyckades ännu en gång bli rätt så jäkla trött. Strava plats 109/4317. Ligger nu runt plats 100 på de 4 stigningar jag gett allt. Coll De Femenia, Puig Mayor, Sa Calobra och Randa. En nivå jag är mer än nöjd med. Liksom hela veckan som varit fantastisk. Det regnade 2 timmar när vi kom i fredags lunch sen dess har vi haft sol och varmt hela tiden och imorgon ska det tydligen bli regn igen. Bra timing. Inte en incident eller ens en punktering på 10 man och kollektivt 1000 mil cyklade. Skål för det säger vi ikväll!
ibike data från klättringen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar