lördag 5 september 2015

Imorgon VM H 45

På plats i ett bedrövligt regnigt Ålborg. Kom hit strax innan midnatt igår kväll. Idag har det vräkt ner precis hela dagen och det väckningspass på ca 1 timmes cykling som jag och Torbjörn de Jager tänkte ta regnar bort. Vi velade lite fram och tillbaka men kom sen fram till dött lopp mellan för och nackdelar med det. Så det får bli några pilsner i baren istället:-). Nej skämt åsido inga pilsner idag, och inte igår heller. Är det VM så är det.

Från hemsidan här finns det live webstream också kl 09.30 startar jag och målgång ca 13.30.
Hoppas kunna flyga som en Boeing 737 imorgon

Istället för att cykla åkte vi runt lite i fina Cykloteket bussen och kollade lite på banan. 

Blev hämtad av Torbjörn de Jager hemma i Landsnora igår
Torbjörn och Stefan innan boarding till Fredrikshavn

Det gick lite sådär med banreken pga bristfällig karta men vi har koll på det viktigaste, avslutet, de sista kilometerna in till en nerförsspurt på kullersten. Ouaghh vad halt det såg ut idag.

Här vore rätt kul att komma först imorgon.

Jäkla tur att väderprognosen säger sol imorgon. Friska nordliga vindar så det kan nog bli tuffa kantvindspartier på några ställen runt den 165 km långa banan.

Vad ska man ha för förväntningar imorgon då? Ja jag går in i det här helt utan egen press på att leverera något specifikt resultat. Jag ser det som en fantastisk ynnest att få vara med och tävla bland världens bästa amatörcyklister. Det är ju egentligen lite svårt för mig att ta in. Jag som började cykla när jag var 43.

Samtidigt har jag en väldigt bra känsla och t om tro på god chans till ett bra lopp och resultat. Tycker att jag har alla delar som krävs för chans till en framskjuten placering. Står stjärnorna rätt imorgon kan allt hända både för mig och nog ännu mer för Torbjörn de Jager som är HET i H 50. Torbjörn har vunnit alla tävlingar han cyklat sen i maj. Jag kallar honom mailman, because he always delivers. Kunde inte låta bli att stoppa ner några cigarrer i väskan precis innan vi åkte. Just in case..

 Det här kitet får lyckliga världsmästare imorgon

Samtidigt så extremt lynnigt med linjelopp och så mycket folk 247 startande kvalificerade starka cyklister från hela världen i H 45 som är största klassen av alla. Det är ett STORT arrangemang med över 1500 cyklister från 47 länder.

Pre race meeting idag. Imorgon åker vi, eller flyger menar jag..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar