tisdag 2 februari 2016

Fail på 20 minuter intervall

Tänkte jag skulle försöka att maxa en 20 minuters intervall ikväll. Vilodag igår så kanske fanns chans till pigga ben? Efter handling och middag var jag på Monarken strax efter kl 8, alldeles för mätt så jag siktade på en lång uppvärmning a 40 minuter på lågpuls. Kändes sådär och lättade inte helt men försökte mobilisera kraft och trampade igång på 4 kg och 87 kadens. Gick ok första minuterna men redan efter 4 minuter började jag mentalt vekna. Tänkte jag tar 10 minuter och sen "får jag se". Ingen optimal inställning. Mentala inställningen gick från tveksam till direkt dålig under nästa 2 minuter och redan vid 6 minuter lämnade jag in ikväll. Fail. Händer inte jätteofta att jag bryter träningspass av "lättja" att inte orka ta i, men det gjorde jag ikväll. Ja ja det går fler tåg man får inte låta det bli en vana bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar