tisdag 16 februari 2016

Vinterdistans i solen och en hård Monarktjuga

Skönt mör nu efter en helbra träningsdag. Hade ett tidigt morgonmöte i Norrviken. Efter det tog jag bilen hem den korta vägen till Landsnora. Snabbt av med kostymen och i cykelkläderna för att cykla till jobbet i stan. Det var alldeles för soligt och vackert för att ta raka vägen 17 km. La till en fin detour norrut mot Upplands Väsby och ett varv runt Fysingen. Vackert värre och ren kontemplation

Min Iphone 6 la av igen, precis efter de här korten. Hopplös kass, stänger ner efter 30 sekunder i 1 minusgrad (skärpning Apple ni ska göra bättre grejer inte sämre) Så det blev ingen bra musik timmen som var kvar till stan.

Nåväl i det här underbara vädret gick det inte att vara irriterad många sekunder. Naturen au naturel var musik nog idag och det blev fin fina 2.5 timmar i lågpuls innan en lika fin vealkebab från Snack på K 25 inne i stan till lunch. Jäklar vad god den är.

Några eftermiddagstimmar i stan innan hemcykling strax innan skymning. Bäckstedt hade ordinerat en hård tjuga idag. Tänkte ta den på hemvägen först men kunde inte förmå mig att köra så hårt ute med risk för halka. Så det fick bli en tuff stund på Monarken i Vinterstudion hemma istället. Kändes ju en del med totalt 3 h 15 min utecykling innan även om den mestadels var lugn. Tog 4 kg och  drygt 80-82 kadens första 10. Var nära att ge upp efter 5 min men Further Up med Springsteen från Dublin live 2006 fick mig hel igen. Det lossnade  i benen andning och i huvudet och hade inga jätteproblem och kunde öka kontinuerligt sista 7-8 minuter och slutade med ett snitt om 330 w på 73 kg vilket blir 4.52 w/ kg inte riktigt på max så klart nöjd med det. 9 watt sämre än januaris Kompiskamp men då 2 kg tyngre så samma w/kg. Nedvärmning med 10 min roddmaskin innan ett gott varmt bubbelbad under stjärnorna. Härligt var bara förnamnet.

Såg på Vetenskapens Värld igår om hur forskningen nu tydligt kan leda i bevis att vi får väsentligt större hjärnor och blir smartare av mycket fysisk aktivitet. Hade man väl på känn, men att man är på väg att bli SÅ smart och skarp i huvudet var ju en trevlig överaskning. Man lär så länge man lever (eller tränar) kanske man ska säga nu istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar