fredag 19 februari 2016

Svagaste på länge men vad gör det när flyget går till Thailand.

Tänkte det kunde vara skönt att få röra lite på benen inför en lång flygresa så jag satsade på en hård snabb tjuga efter 10 min uppvärmning. Tänkte och trodde jag kunde närma mig rekordnivåer för säsongens Monarktrampade då jag tog en vilodag igår och glad och peppad inför två veckors semester med familjen. Men det var tvärstopp i benen redan under uppvärmningen. Jag tittade flera gånger på motståndet. Är det bara 2 kg? Kan inte stämma det känns som 3.

Insåg efter 7-8 min uppvärmning att rekordförsök är bara att glömma jag tar 300 w med 100 kadens och får lite träning på högre varvtal. Borde inte bli så blodigt ändå tänkte jag? Men herregud som sirap i benen och efter 10 min med puls nära 160 på slutet bröt jag. Pustade ut en minut och undrade vad som hände. Tog de sista stående istället på låg kadens och lugnare ansträngning. Märkligt, har sällan varit med om ett sånt svårförklarligt jättetapp. Kändes som 20% kraft bara var borta när jag trott på bra prestation. Senast det hände var när jag var med på mitt första och enda SM i linjelopp 2014 då Kinnekullebacken redan på varv 2 fällde mig big time. RR SM Kunnekulle

Den här nesan var dock betydligt lättare att ta än SM debaclet. Jag tröstade mig snabbt med ett bubbelbad och den härliga förväntanskänslan inför två veckor i "vårt" underbara Bangtao beach på Phuket. Nu är vi på Bromma och väntar på första stoppet i Helsingfors. Sawadee Kop Cun Cup!

Glada miner på Bromma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar