söndag 15 januari 2017

CELLEXIR - Snart på marknaden plus fördjupad info om Carnitin

Det här äventyret började för två år sedan när jag läste boken Growing Young Dr Marcus Gitterle Amazon . En bok som handlar om hur man på naturlig väg kan stoppa och i vissa fall t om reversera åldrande processer i kroppen. Ett ämne som intresserade en oldboy som mig med ambitionsnivåer både fysiskt och psykiskt. Utan några förkunskaper fann jag boken logisk och intellektuellt övertygande och började omgående följa råden i boken och har nu i två år tagit dessa tillskott. Jag har upplevt stora effekter i form av ökad energi, bättre skärpa, prestation, återhämtning och motståndskraft. Inte minst har jag blivit hårt testad av en hel del svåra olyckor som bruten höft hösten 2015 och 11 benbrott och punkterad lunga våren 2016. Trots det cyklade jag med kraft och fart på personlig högsta nivå under hösten och vintern jag fyllde 50 nu för några veckor sedan. Jag har under tiden som gått blivit mer och mer övertygad om att "det här borde många fler kunna nyttja och vara intresserade av" Att må bättre. Prestera bättre. Längre. Vem vill inte det?

I början av förra året kom jag på en ide. Tänk om man kunde få ihop några av de mest potenta naturliga tillskotten i en kombinationstablett? Och på så sätt slippa det lite administrativt krångliga (och dyra) att ta så många tillskott som jag gör fram till idag. Så började iden till CELLEXIR. Jag kontaktade några vänner med rätt kunskaper och författaren till boken den amerikanske läkaren Dr Gitterle och vips hade vi ett företag tillsammans. Dr Gitterle har satt ihop en formula med 5 naturliga ingredienser för optimal cellfunktion. Och mår dina celler bra så mår du bra. Det ska bli otroligt spännande och jag kan knappt fatta att det är på väg att hända. Den första batchen för produktion är beställd och vi räknar med att lansera i slutet av februari.

På vår site www.cellexir.se kan du registrera dig för förhandsinformation om CELLEXIR. Stay tuned!

Frukosttillbehör igår, idag och imorgon men snart i form av CELLEXIR.

Jag och vår medicinske expert Dr Gitterle har tidigare här på bloggen skrivit en introduktion presenterat de tillskott som är med i CELLEXIR.
http://jblifecycling.blogspot.se/2016/12/cellexir-introduction-by-dr-marcus.html?m=1
Igår skrev jag om PQQ som är en av 5  naturliga näringsämnen och tillskott i CELLEXIR och via en extern websida sammanfattade effekter och forskningsstudier Selfhacked.com 8 proven health benfits of PQQ . Idag kommer mer info från Selfhacked om Carnitin, ytterligare en av tillskotten i CELLEXIR.

Carnitine är en aminosyra som finns naturligt i våra kroppar och t ex i kött. Carnitin hjälper oss att producera energi och finns i nästan varje cell i våra kroppar. Tillskott av Carnitin används för en mängd av effekter som ökad idrottsprestation och muskelbyggande, förbättrat minne och hjärnkapacitet. Ökad sexuell funktion, bättre sömnkvalite och humör samt preventiva effekter mot och behandling mot t ex Diabetes och Alzheimer. I länken nedan från Selfhacked finns en sammanfattning på 18 forskningsstödda effekter med Carnitin.

Selfhacked.com Top 18 Science based effects of Carnitine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar