fredag 6 januari 2017

Klar med intervallblocket

40 min uppvärmning Monark idag följt av ett hårt set 4x4 idag i vinterstudion avslutade mitt block av högintensiv intervallträning som jag gjort nu med start 21 december. På 17 dagar har jag gjort 13 cykelpass varav 11 med högintensiva intervaller. Övervägande 4x4. Utöver det 4-5 dagar med styrketräning, roddmaskin Kettlebells och benböj med lätta vikter (som känns tungt ändå, men ska bli lättare..)

Ännu ett hårt intervallpass gjort. Sällskap som många gånger förr Bruce Live i Hyde Park 2008 SÅ bra och SÅ många titlar som passar in på temat träning: Working on a Dream, Born to Run, Jungleland, Glory Days, Racing in the Streets, Badlands, The Rising, Waiting on a Sunny Day,  Hard Times Come Again No More..

Har kommit ut till landet på Smidö nu och vilar lördag söndag. På måndag ska jag göra samma tester som när jag började exprimentet med Åstrand test och Two Stage. Ska bli spännande att se hur mycket siffrorna för uppskattat syreupptag kommer skilja. Tror det kan skilja en hel del mot startvärde den 20 dec. Naturligt lite sliten nu. Prova 11 högintensiva intervallpass på 17 dagar.. Men de många intervallerna har ändå mentalt och även fysiskt gått bra mycket bättre än jag vågat hoppats på. Troligen för jag inte gått flat out till sista droppen utan stannat på ca 92-93% av max puls med så många minuter som möjligt runt 90%. 

Kan inte påstå att det varit a walk in the park men under en begränsad period så här med ett tydligt start och stopp så har det bidragit med bra motivation. Om jag får tid och lust på tisdag kväll innan jag ska operera mig på onsdag kör jag en 20 min maxtest Kompiskampen också. Nu vila och trettondaghelg. God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar