måndag 20 november 2017

Projekt starkare cyklist

Har ett tydligt mål med träningen inför nästa säsong. Jag ska vara muskulärt betydligt starkare än någon gång tidigare. Primärt i benen men även overall. Inbillar mig att det kan ge lite mer tryck och fart i cyklingen.
Metoden är enkel, fokus på skivstångsträning och benböj ca var 4 dag tillsammans med styrkeintervaller på Monarken runt 50 kadens någon gång i veckan.
Idag liksom i torsdags körde jag både och och däremellan en 6 mils maxning i misärväder i lördags. Hårdkörningen med persfart i helgen satt i lite men 4 x 8 min med 2 min vila varannan på + 100 kadens resp 50 kändes riktigt bra.
Följde upp med 4x8 djupa benböj. Långt ifrån stark än men det tar sig så sakteliga.

Skön bastu sen pigg och fräsch som en nyponros:-) Vera och jag lagade sedan en ny rätt till middag. Blev helgott potatis lax tomater vitlök olja broccoli & parmesan topping allt i ugnen. Enkelt nyttigt och supergott.

2 kommentarer:

  1. Härligt att se din samling "lyftarskor" . High heel är ju ett måste när man börjar lyfta lite tyngre. Men jag har nog aldrig sett så många olika varianter och färger. Är dock lite orolig att vissa klackar inte håller för de tyngsta vikterna :-))) /Pasi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken lyftarhylla va:-) Imelda Marcos skulle snart bli avundsjuk om hon inventerade skolagret hemma..

      Radera