torsdag 8 augusti 2019

3,4 mil backintervaller i Fresta backarna med PR

Fortsätter min nya semestervana med att dubblera golf och cykel på dagarna. Idag en ny runda på Bro Hof med en kollega. Vi spelade Castle Course gillar den skarpt och nu börja slagen stundtals bli klart godkända 37 poäng. Ojämt men sista 10 hålen med 7 par lovar gott inför morgondagens företagstävling på Sollentuna GK. Får bra ont i fötterna efter en runda, ovan att gå eller är jag bara gammal kanske.. Så var inte heller idag jättesugen på att cykla efter rundan, men stora tävlingar på g, så bit ihop och kom igen.

Körde en gammal "favorit" efter golfen 10 varv runt Fresta loop totalt 34 km med 20 backintervaller upp och ned för den branta Fresta backen samt den lite mer sugande knäppan upp mot Hagbyrondellen. Varje varv 3,4 km har 37 höjdmeter. 10 varv nonstop ett ganska tufft pass som jag brukar ge mig på en gång per år och mitt PR var lite drygt 38 kmh i snittfart för alla 10 varven. Idag gick det toppen och klart bättre än vad jag hade gissat efter golfen och en lite sliten känsla de senaste dagarnas cykelpass, inte så konstigt efter NM tömningen iofs. Bra ben hela vägen och höll pulsen på zon 3&4 med relativt låga 142 som snitt (83% av max). Men ansträngningen kändes lite mer än vad pulsen var hög. Farten blev fina 38.7 i snitt trots alla lågfartsvändningar uppe vid backslutet vilket är klart PR riktigt kul att sätta pers:-) 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1HsV7sq6KmGWai7uFBkboh77mSn_nR2-l

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1wcwbaXAIqNAiXlXFaGPjQ_Cm2RylbfdJ

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1jyK3eNIKbUgmjC_ygAfp_Rcf7K9lZmqY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar