tisdag 13 augusti 2019

Den vinner som är trägen den förlorar som ger upp - PR 67 gången Fysingen Runt + 45 kmh

Ja precis som Winnerbäck sjunger i Elden. Den vinner som är trägen den förlorar som ger upp. Igår cyklade jag Fysingen Runt för 67 gången enligt Strava (har nog ett gäng gånger till utan loggning). Cyklat varvet 22 gånger bara i år. Det är min vanligaste träningsbana för tempo eller racer knappa 2 mil runt fina Fysingen Väsby Rosersberg Almungevägen tillbaka mot Väsby. Banan cyklas också traditionsenligt på Smacktempo varje år. Jag kan varenda meter runt sjön och kämpat och slitit mig till utmattningens rand (och förbi) så många gånger där på vägen till målet strax efter Vik skolan att jag tappat räkningen för länge sedan (tur man har Strava då). Men aldrig har jag gjort det så fort som igår. Det mina vänner det skänker en väldigt stor tillfredställelse. Allt slit ger återbäring som heter duga. Elden brinner! Och ja det gick att bli bättre trots snart 53 år i passet.

Mitt tidigare pers (förutom partempo med Niclas Näslund på 24.42 men det räknas inte) var 25.25 och 44.8 i fart. Jag gjorde något lopp redan 2013 med 45 i snittfart solo med tempocykeln (inte på den banan) men har sedan dess aldrig kommit över den gränsen. Men igår gjorde jag det. I stark sydlig vind gick det undan värre bort mot Rosersberg med 3 KOM på vägen innan det blev väsentligt tuffare hemåt i först kantvind sen ren hård motvind tillbaka mot Väsby och Vikskolan. Min Garmin visar pace mot tidigare pers 24.42 och 45.9 fart (partempo) och jag var före ända upp mot 30 sekunder men gick snabbt ner till 20 innan högersvängen mot Väsby på Almungevägen och trodde jag skulle bli helt krossad i motvinden där sista 6 km hem. Men lyckades hålla farten riktigt bra och var t om före med bara 2 km kvar men sista biten var vidrig, ackompanjerad av en visserligen halvt extatisk hjärna som vädrade toppresultat men med en än mer utpumpad kropp så tappade nog en halv minut i motvindsväggen sista biten. Kom helt slut in på 25.01 och 45.3 snitt. Det är jag vansinnigt nöjd och glad för. Jag la mig i gräset och pustade ut i den ganska fina kvällen, knöt näven - Yes det gick +45 kmh Its never too late!

På lördag är det VSM i tempo i Jönköping 32 km på tuff kuperad bana, hinner med något pass till inför det men onekligen ett bra genrep igår.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1EWmLO06CPeHK_4ntBuaxjWU0uKAk47LW

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1iQFgzRPtQBcOFdG3sNzz7DlOB2YQ3lIN

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1dZfyewhvTpr9mGY2l2XMaiyTtDKtWuoL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar