fredag 23 november 2012

62 km Coldplay

Morgonen började så bra, laddad inför ett kul föredrag jag skulle hålla för ett gäng finansiella rådgivare om vart världen är på väg pussade jag fru och mina tre döttrar hejdå och cyklade iväg på min vanliga pendlingstur 17 km till stan. Extra glad för min fru och äldsta dotters skull som skulle åka till London på förmiddagen och få en härlig julshoppinghelg bara dom två. När jag kommit 5 km på väg ringer frun och säger att jag måste vända och komma hem, hon har kräkts och yngsta 6 åringen säger också att hon mår dåligt, ridå. Med ett avgrundsvrål vände jag om och undrade när regissören i Truman show skall avslöja sig och berätta att allt är en film (brukar tro att jag är med i Truman show när det blir för mycket test av min styrka av han där uppe, och nu har det varit mycket på den fronten). Jaha inget jobb, kräksjuka och inställd Londonresa såg jag framför mig, men hustru och dotter kom iväg ändå och nu när dom ringde så verkar hon hämtat sig rätt fort. Och inte heller var det nåt större fel på den yngsta dottern när allt kom omkring. Va bra då tänkte jag och gick ner i min träningsstudio. Hade fått nya Coldplay Live Blue Ray i posten dan innan så den blev ett perfekt träningskompis och ersättning till att jag missar Swedish House Mafia konserterna i dagarna, hade varit riktigt kul att gå men nu var det ju min kära hustrus tur..

Körde 62 km tempo och kände tidigt att benen var där idag, tyvärr har pulsbandet lämnat in men höll typ 135 första halvan och 145 andra halvan. Det gick hur bra som helst, rekordwatt så det sjöng om det. Hade t om två "runners high" känslor, har bara upplevt det nån enstaka gång tidigare, mäktig känsla. Var kombon av några magiska stunder i Coldplay konserten och bra tryck i benen och full volym med låtarna Charlie Brown och Fix You (trots att den är sönderspelad som prisutdelningslåt på typ 90% av alla svenska galor de senaste 6 åren) som fick fram en episk stund. Kunde hålla tempot nära hela vägen i programmet över 62 km som tog 87 minuter och var exakt lika långt som konserten, tappade lite kraft sista 15 men börjar känna mig som en aerobisk maskin snart. Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar