onsdag 13 februari 2013

Hur ser ditt Nirvana ut? Här är mitt

Har varit lite småkrasslig ett par dagar i kombination med sena jobbkvällar, vin och dålig sömn. Inte receptet för form eller återhämtning. Kändes i alla fall bättre ikväll så jag testade 15 min rodd och 40 min lågintensiv trainer efter att barn fått mat o läxjälp. Det var en dag för tidigt tror jag, fick frossa efter duschen, ni vet den där vidriga känslan när man stängt av varmvattnet, går ut ur varma duschen och kroppen kommer i självsvängning. Hoppas lite varmt te, en varm ulltröja över pyjamasen och en tidig läggning rättar till det till imorgon. Ibland förlorar vettet mot ambitionen, inte helt bra..

Kändes dock ok när jag trampade, funderade då lite på hur ett optimalt framtidsscenario skulle se ut ur ett 100% egenperspektiv? Om du fick obegränsade medel och möjligheter att designa ditt liv exakt så som du drömmer om, hur skulle det se ut? Var skulle du bo? Vad skulle du göra på dagarna? Vad skulle du sträva efter?

Något sånt här skulle jag kunna tänka mig.

Utöver min familj och barn har jag nu två stora idrottspassioner i livet, cykling och golf. Långt ifrån någon drömkombination om man bor i Sverige och dessutom är yrkesverksam som partner i ett företag med verksamheter i fyra länder. Tid och väder gör f.n att det är golfen som bortprioriteras helt. En dag tänker jag mig att rationalisera bort merparten av mig själv till en mindre tidskrävande rådgivande roll i vårt företag.

Då skulle jag köpa ett hus runt Deia trakten Mallorca (rubrikbilden). Deia ligger oöverträffat vackert bland Mallorcas härliga cykelklättringar vid bergskusten på nordvästsidan, en fulländad plats att återhämta sig vid poolen efter en lång härlig dag av träning i solen. Många av dagarna skulle bestå av både golf o cykelträning. Mallorca har hur många bra golfbanor som helst och cyklingen är inget annat än makalös, liksom förstås vädret stora delar av året. Vi åker till Mallorca nu i april för en härlig träningsvecka med ca 100 mil. När jag cyklade på kustvägen där förra året och ser hus med utsikt som på bilden känner man bara VILL HA. Mallorca och trakterna kring Deia cykel & golf är helt enkelt a match made in heaven.

Jag skulle ha en tränare för golf och en för cykel. Har 7 i hcp och inga elitambitioner men få känslor slår att se bollen flyga i det perfekta slaget precis som man tänkt sig. Vore suveränt att ha en tränare som hela tiden guidar och sparrar till en bättre nivå i detta besynnerliga spel som golf är. Med rätt inställning och träning borde scratch vara ett rimligt mål. Det som är så fascinerande med golf och som jag dessutom är rätt kass på och skulle vilja utveckla är psykologin att hantera tankar och prestation på banan i positiv riktning. Snacka om att det är ett "mind game".

Efter förmiddagens golfträning är det dags för några timmars cykel, berg, tempo eller distans? Det är frågan min tränare får svara på? Ett trevligt restaurangbesök på kvällen med familj och goda vänner gör min dag komplett. Svårare än så behöver det inte vara för att jag ska trivas:-)

Året spenderar jag mestadels i Sverige juni-augusti. Mallorca sept-nov, perioden dec-feb mycket resor till Asien, Västindien & Sydafrika som har rätt klimat då. Sen Mallorca igen mars-maj.

So whats stopping me? Ja nu infinner sig några smärre logistikproblem. Vårt företag och ambitionen med det. Barn som går i skola ca 10 år till. Fru som har sitt jobb och sisådär en 100 mkr kort i kassan för det ovan beskrivna livet. Men en dag så...

Hur ser ditt Nirvana ut?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar