söndag 24 februari 2013

One night in Bangkok

Vilken kväll! Jag har ätit middag på ett antal superkrogar över hela världen. Men Den här miljön toppar allt. 61 våningar högt Vertigo på Banyan Tree Hotel. Bangkoks näst högsta hus tror jag. Gästspel av tysk 3 stjärnig Michelin kock, fantastiska viner. Det röda med det svenska namnet Ursprung magiskt. Ungefär 20 ggr dyrare än lunchen på gatan. men det är kontrasternas Bangkok som bäst. 30 grader vindstilla och klar kväll, det mesta on top of the world jag känt mig sen jag var på bergsklättring i Nepal på 5500 m för 23 år sen.

Det har varit 2 hektiska härliga dagar i Bangkok med båttur på floden och i trånga kanaler, shopping o sightseeing o en massa god mat. Imorgon bitti flyger vi till "vårt" Bangtao Beach Phuket för solen, badet, vilan och en hel del träning under de kommande två veckorna. Sawasdee!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar